Iarna şi presa

În luna noiembrie 2016, Directorul executiv al Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), Florinela Georgescu, a declarat pentru news.ro că românii vor avea o iarnă diferită faţă de ultimele trei decenii.

În presa din România, calamităţile naturale sunt prezentate sub forma groazei, totul pentru rating, românii având o slăbiciune pentru lucrurile tragice.


Exemplu şi titlul următor, de pe site-ul evz.ro, care îi anunţă pe români că vor avea o iarnă de neuitat.


lkdjwlkd

Se pare că există o afinitate pentru astfel de subiecte, pentru astfel de canale de televiziune sau ziare care nu fac decît să lamenteze populaţia, în loc să le ofere soluții menite să-i scoată din nepăsarea, necunoștința și dezinteresul cu care primesc lucrurile.

Lipseşte total funcția de informare, pentru că toate ne prind nepregătiți, iar soluțiile mereu vin după catastrofă, niciodată înainte, și-atunci parcă totul se mișcă cu încetinitorul ori în sens opus.


Exemplu şi în titlul următor de pe site-ul celor de la Pro Tv; conţinutul ştirii nu oferea nicio soluţie sau anumite sfaturi cu ceea ce ar trebui făcut.


protv

Presa internațională aduce soluții cu privire la calamitățile naturale care pot afecta populația, încercînd și reușind în cele din urmă să informeze publicul despre cele întîmplate, prin relatarea exactă și naturală a lucrurilor. Live-uri, relatări, reportaje de la fața locului, care ajută telespectatorii, ascultătorii posturilor de radio și cititorii unui ziar, să depășească „dezastrele” produse.

Trăim într-o realitate a rating-ului care dictează presei, iar asta anulează orice funcţie reală şi necesară a presei.

Faptul că se crează o panică în mass-media cu privire la fenomenele din interiorul țării este deja un obicei cunoscut, dar presa merge mai departe şi are grijă să pulseze și în ceea ce privește fenomenele internaționale.


Exemplu în cele două imagini de mai jos, unde presa din România prezinză sub aceiaşi formă şi alte dezastre din alte ţări.


fara-titlddu

fara-titlu2

E timpul şi pentru presa din România să vină cu soluţii, să informeze corect şi să renunţe la acest mod de abordare al lucrurilor. E timpul ca presa din România să educe publicul, să îl obişnuiască cu informaţii corecte, reale şi nu exagerate, şi abia atunci el va cere asta.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s